Utolsó kommentek

Tagek

ajax (2) apple (2) béta (2) blog (8) brand (2) buta (4) celeb (2) domain (2) énblog (12) felszerelés (3) flickr (3) fotó (19) fotópályázat (2) google (8) hoax (2) im (2) internet (3) iwiw (12) jog (3) jövő (8) meló (2) nihil (3) os (2) összeesküvés-elmélet (3) pinup (2) remix (2) retro (3) retus (2) röhej (7) rss (2) seo (2) spam (3) statisztika (3) tipp (7) tv (6) vélemény (26) video (2) videómegosztók (2) web2.0 (7) zene (3)

Google Reader

most a plastikon

Nincs megjeleníthető elem

Kispad feed

Nincs megjeleníthető elem

Canon EOS 30D

2006.02.22. 11:14 fotofabrik

kissé lemaradva, de szeretnék szót ejteni a 20D utódjáról, a Canon EOS 30D-ről, amit a Canon tegnap jelentett be.

az a helyzet, hogy mielőtt a 20D-t megvettem volna, erre a gépre vártam, de olybá tűnik, nem eleget. most pedig nem tudom, hogy elbizonytalanodtam-e!? a dpreview rövid cikke alapján nincs miért idegeskednem, hiszen eszeveszett fejlesztések nem történtek az elődhöz képest (spotmérés azért tetszene...), még annyi sem, mint a 10D-20D párosításban. persze, ki kellene próbálni, még több tesztképet megnézni, ilyesmi.

ugye, ami felmerül ilyenkor, az az, hogy biztos _jobb_ lett a gép, mint a kistesó, az ára gyakorlatilag egyenlő az előzővel, viszont ami fáj, az az improved-ként feltüntetett 100.000-es zár-élettartam. eddig, bizonyos források szerint úgy tudtam, hogy az enyém is ezzel a paraméterrel bír, ezek szerint rosszul. :\

akárhogyis, kellemetlen a dolog, ha ügyesen meg tudnék szabadulni a 20D-től, azt hiszem, gondolkodás nélkül váltanék, hozzáteszem, magam sem tudom, miért. :)

olvass rá máshol:

6 komment

Címkék: fényképezőgép bejelentés

A bejegyzés trackback címe:

https://fotofabrik.blog.hu/api/trackback/id/tr715117

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mp3Pintyo · http://www.mp3portal.hu 2006.03.02. 11:27:26

A 30D valóban nem óriási előrelépés a 20D-hez képest. A Spot mérésre nekem is fáj a fogam de hát meg lehet anélkül is oldani :D
Egy ismerősöm már 300.000 képet tett bele és még mindig bírja a zár :D
A finomabb ISO állításnak nem sok értelmét látom.
A képi paramétereknél viszont tetszik az, hogy nem csak +-2-nyit lehet eltolni hanem +-4-et. Annó a Minolta A1-en nagyon megkedveltem ezt a lehetőséget :D
A 230.000 pixel viszont jól jönne a 118.000 helyett amikor visszanézek egy makrófotót, hogy ott lett-e éles ahol én szerettem volna.

Mp3Pintyo · http://www.mp3portal.hu 2006.03.02. 11:32:41

Az Index ezt írta a 20D-re.
szobahőmérsékleten, 50% vakuval: 700 fotó

Hm... nekem 1835 fotót bírt 50% vakuval!
Nagyon ritkán szoktam tölteni. Ezért is gondolkodom erősen a markolaton. Maximum azért venném meg csak, hogy stabilabb legyen a fogása. Semmiféleképp sem az elem élettartama lenne a legfőbb szempont.

fotofabrik · http://fotofabrik.blog.hu 2006.03.02. 16:26:43

300.000 kép a 20D-ben? akkor ez valami olyasmi lehet, mint a szavatossági idő, elméletileg az előírt mennyiség után nem fog azonnal meghalni?
a másik, ami eszembe jutott, hogy vajon mikor oda kerül a sor, legalább egyszer ki fogom tudni cseréltetni a zárat?
az akksi nálam is eszeveszett jó, remélem bírja is még jóideig.

Mp3Pintyo · http://www.mp3portal.hu 2006.03.06. 13:05:51

Dehogy hal meg azonnal :D
Ki fogod tudni cseréltetni. Cirka 15e körül van egy zárcsere a 20D-hez.

mk 2006.03.13. 10:34:30

Zárcsere 15e-ért. Hol? Nagyon érdekelne. Köszi.

fotofabrik · http://fotofabrik.blog.hu 2006.03.13. 15:32:27

ezt picit én is keveslem, bár nem lenne rossz, ha csak ennyi lenne :)
10D-ét nemrégiben olvastam 60ért index fórumon, az talán reálisabb picit.
süti beállítások módosítása