Utolsó kommentek

Tagek

ajax (2) apple (2) béta (2) blog (8) brand (2) buta (4) celeb (2) domain (2) énblog (12) felszerelés (3) flickr (3) fotó (19) fotópályázat (2) google (8) hoax (2) im (2) internet (3) iwiw (12) jog (3) jövő (8) meló (2) nihil (3) os (2) összeesküvés-elmélet (3) pinup (2) remix (2) retro (3) retus (2) röhej (7) rss (2) seo (2) spam (3) statisztika (3) tipp (7) tv (6) vélemény (26) video (2) videómegosztók (2) web2.0 (7) zene (3)

Google Reader

most a plastikon

Nincs megjeleníthető elem

Kispad feed

Nincs megjeleníthető elem

a buszsofőr dilemmája

2006.08.10. 08:03 fotofabrik

régóta, sőt, mióta mindennapos jármű a busz az életemben, naponta foglalkoztat a kérdés, hogy vajon egy szabálytalanul előző, (vagy akármi) autó felbukkanásakor merre rántja a sofőr a volánt? mert ugye kormányozhatja úgy a nagy szekeret, hogy megóvja a szabálytalan autóban ülők, ám kockáztatva ezzel a mögötte ülő tízek, húszak életét. vagy - le se tojva a vasárnapi vezetőt - minket, munkába igyekvőket (vagy éppen haza, de ez mindegy) lát el piros címkével, hogy épségben, egészségnek örvendve hazaérhessünk (vagy éppen munkába, de ez mindegy).

egy biztos: nincs helyes döntés, valaki szívni fog. de mégis: mi az általános haditerv, ami mentén bizonyos, hogy valaki aznap rosszul jár? nos, kedves sofőrök?

5 komment

Címkék: busz dilemma

A bejegyzés trackback címe:

https://fotofabrik.blog.hu/api/trackback/id/tr4012184

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2006.08.10. 10:42:58

Lehet hogy csak én vagyok lelassulva így a kávé előtt, de nem értem miért kéne rángassa a kormányt. A buszok ritkán száguldoznak, nem elég ha fékez? Valamint úgy látom, hogy ha elrántja a volánt, akkor vagy van ütközés vagy nincs, így vagy mind a ketten szívnak vagy egyik sem.

fotofabrik · http://fotofabrik.blog.hu 2006.08.10. 10:59:07

mert mondjuk közlekedési szituáció van. mondjuk valami marhát ki kell kerülnie, de ez csak úgy megoldható, hogy valamibe belekormányozza a szerelvényt. ekkor valahogy döntenie kell - villámgyorsan. sőt, a postban nem is beszéltem az ösztönökről, ami alapján elsősorban a saját biztonsága lesz a legfontosabb.
igen, ez olyasmi helyzet, ahol se kecske se káposzta.
de mégis: kire vigyázna a sofőr? az utasokra, vagy a másik autóban ülőkre?

Tijgerkat · http://www.tijgerkat.hu 2006.08.10. 19:50:02

Persze a következő tényállás nem elképzelhető, de mi van, ha a sofőr úgy lenne vele, hogy az erősebb kutya b-szik alapelvet szem előtt tartva max egy sima fékezést enged el?? Nagyobb is, nehezebb is, úgyse bírja letolni. Jó, ilyen nincs, mert reflex van, szóval tuti elrántja a kormányt, és szerintem 99% hogy az ellenkező irányba mint amerről a kocsi jön. (Mellesleg azon gondolkozott már valaki, h miért mindig a vétlen autóban halnak meg??)

fotofabrik · http://fotofabrik.blog.hu 2006.08.11. 07:30:05

ez az, a vétlen buszutasokra próbáltam kihegyezni az egészet. mert valószínűleg a sofőr az autót fogja elsősorban kikerülni, és utána jön a: "jó, de akkor most hova is vezessem a buszt?"

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2006.08.11. 14:18:06

Ilyen esetben szerintem is ösztönből elrántja a kormányt, és az utasok szívnak. Bár szerintem a vétlen autósok azért halnak meg inkább, mert nekik kevesebb idejük van észrevenni és elkerülni a balesetet.

Amúgy Tigerkat a buszok előszeretettel alkalmazzák az erősebb kutya elvet, főleg vidéken ahol kisebb a forgalom. Pont amikor tanultam vezetni, akkor vágódott ki elém egy böhöm nagy busz egy mellékutcából, az oktató azonnal fék és leordította a buszos haját, de persze ennyivel maradtunk. De azóta is sokszor láttam már, hogy a buszok nem igazán nézelődnek induláskor (mondjuk tényleg elsőbbségük van).
süti beállítások módosítása