Utolsó kommentek

Tagek

ajax (2) apple (2) béta (2) blog (8) brand (2) buta (4) celeb (2) domain (2) énblog (12) felszerelés (3) flickr (3) fotó (19) fotópályázat (2) google (8) hoax (2) im (2) internet (3) iwiw (12) jog (3) jövő (8) meló (2) nihil (3) os (2) összeesküvés-elmélet (3) pinup (2) remix (2) retro (3) retus (2) röhej (7) rss (2) seo (2) spam (3) statisztika (3) tipp (7) tv (6) vélemény (26) video (2) videómegosztók (2) web2.0 (7) zene (3)

Google Reader

most a plastikon

Nincs megjeleníthető elem

Kispad feed

Nincs megjeleníthető elem

a fotó, mint hulladék

2006.02.08. 09:11 fotofabrik

kíváncsiságból megszámoltam az elmúlt években összegyűlt fotókat, amelyeket napi rendszerességgel vadászok különböző lapokról, kimondottan szubjektív alapon, ami jelen esetben viszonylag réteg-kategóriákat jelent. az elmúlt három év alatt rendszerezhetetlenné, kezelhetetlenné vált ez a sok kép. de hogyan. és miért? más is küszködik hasonló problémákkal? és ha igen, hogyan orvosolja?

eleinte elég volt egy könyvtár, a kezdetben ez kb. úgy nézett ki, hogy minden nap lementettem n+1 képet a photo.2003 könyvtárba. a rendszer teljesen kezelhető, a könyvtár működése normálisnak mondható. fine.

photo.2003:
  • 77,9 MB
  • 711 files
a következő évben kezdtem magam jobban elásni a fotós közösségekben, és talán kissé kezdtem immunissá válni a fényképekre is, hiszen azt tapasztaltam, hogy a korábban tökéletesnek ítélt egykönyvtáras megoldás nem igazán életképes. elkezdődött a képek kategorizálása, szintén a megszokott, szubjektív módon.

photo.2004:
  • 812 MB
  • 6,404 files
ekkor már (merthogy szeretem a rendet) a 2003-as könyvtárat is kezdtem könyvtárakra szedni, miközben rendezgettem a 2004-es évet, meg természetesen töltögettem a legújabb könyvtáramba, természetesen eleve létrehozva a szükséges könyvtárstruktúrát.

photo.2005:
  • 3,55 GB
  • 20,583 files
nem hiszem, hogy 2005-ben ennyi jó fotó született volna, és remélem, vizuális gyomrom sem vált mindenevővé. de akkor mi történt? az történt, hogy boldog-boldogtalan fényképez, de egyáltalán nem világos számomra, hogy ez vajon hova vezethet. nyilvánvalóan nem haszontalan, hiszen talán a nagy számok törvénye alapján (bár ez itt korántsem törvényszerű) muszáj több jó képnek is születnie.

jelen bejegyzés írásakor még nem sikerült pontot tennem a 2004-es, de legfőképpen nem a rekordméretű 2005-ös könyvtárra sem, ami az összes szempontból kínkeserves érzés. ezidáig a 2006-os könyvtár mintegy 2,904 képet tartalmaz.

Szólj hozzá!

Címkék: fotó jövő

A bejegyzés trackback címe:

https://fotofabrik.blog.hu/api/trackback/id/tr793477

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása